JANGAN KLIK !

Sunday, June 3, 2012

29
Komen
#‘Disneyland’ Ipoh *kau ado ? hikks

Haa klik la ramai-ramai ❤❤❤
Assalamualaikum kepada semua pembaca-pembaca blog gua yang semakin meletup . hakhakhak tuihhh.






wokeh, kali ni gua nak copy paste satu article dari myMetro yang telah membuatkan jantung gua berbunga-bunga. hiks . Ipoh akan membina Disneyland . Disneyland tu gua taktau la cam mana kan. Macam kat Hongkong ke Paris ke itu gua takkau . Tapi menurut sumber bacaan gua , Disneyland yang di gembar gemburkan tu mungkin lain dari Disneyland yang ada . Kat situ nanti akan ade kartun-kartun tempatan macam Upin-Ipin , Boboiboy , Gegurlgurl , Budak Getah, Lisa Surihani (kartunkah?) , Kluangman , JBman , Segamatman , Muarman dan lain lain BARANGKALI . kehkehkeh. Kalau la jadi pembinaan Disneyland ni kat Meru Raya Ipoh, jadi Malaysia akan ade Disneyland sendirik lah . Tapi mengikut tinjawan aku kat tapak projek baru-baru ni (aku ni arkitek ke pun -,-) , aku mendapati tempat yang di gembar-gemburkan tu memang sudah dikosongkan. Lokasi dia betul-betul bersebelahan Plaza Tol Jelapang . Memang sekarang kat situ macam padang pasir . Sapa yang nak merasai pengalaman di Padang Pasir , singgahlah ke Ipoh . Anda pasti teruja *tepok-tepok tamgan*




tanpa membuang masa, mari saksikan berita yang telah di muatnaik oleh Berita Online, myMetro bertarikh 2 Jun 2012 . ehhh semalam lahh. hiks . k enjoysss . kitew nak mandi , nak pergi kenduri makan nasik minyak banyak banyak pastu bergaduh nak cover perut tak boleh . tata *lambai-lambai tangan*





SEBUAH taman tema ala Disneyland akan dibina di Meru Raya, Ipoh, Perak bermula akhir tahun ini di kawasan seluas 20 hektar membabitkan nilai pembangunan kasar (GDV) RM506.7 juta menerusi kerjasama dengan syarikat pemaju taman tema terkemuka Australia.
Taman tema pertama seumpamanya di Malaysia itu terletak bersebelahan Plaza Tol Ipoh Utara di Lebuhraya Utara Selatan yang dibangunkan hasil kerjasama antara Perak Corporation Bhd (PCB), syarikat senaraian awam milik kerajaan Perak dengan Sanderson Project Development (Malaysia) Sdn Bhd (SPD). SPD adalah anak syarikat Sanderson Group Pty Ltd dari Australia yang terkenal dan berpengalaman mereka bentuk, membina serta mengendalikan destinasi pelancongan antarabangsa khususnya di Asia Pasifik seperti Universal Studio Singapura, Shanghai Disneyland Resort dan Happy Land Vietnam.
Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Pelancongan, Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita negeri, Datuk Hamidah Osman berkata, taman tema itu dijangka siap pada Disember 2014 dengan lima zon keriangan iaitu ‘fantasy forest’, ‘wacky world’, ‘pirates cove’, ‘lost canyon’ dan ‘pixel planet’, selain sebuah hotel dan dua pangsapuri untuk penginapan pengunjung.
“Selain menampilkan watak kartun popular diminati kanak-kanak dan remaja, ia juga menampilkan karakter tempatan seperti nenek kebayan serta pahlawan Melayu,” katanya selepas melawat tapak projek pembinaan Hotel Casuarina@ Meru di Meru Raya, Ipoh, Perak.



*******************************************************************************



*hakhakhak . Kitew sengaja copy sekerat je , kalau nak tengok banyak-banyak klik je kat sini dan sini dan sini . Semoga terhiburrr . Adioss *sambung lipat kain*


P/S : lupa nak bagi tau harini 3 Jun ade Remy Ishak , Yasin dan Apek .

P/S ii : tak berapa pasti Yasin yang Senario ke atau Yasin yang penyanyi tuh , Apek jugak aku kurang pasti yang mana satu Saiful Apek atau Apex Khairul Fahmi .

P/S iii : tempat dia aku tak bagi tau pulak kan . Tempat dia kat Mydin Meru Raya . Pasaraya Mydin Terbesar di Malaysia.

P/S iiii : hiks saje sesuka-suka buat sampai iiii . kbye




Haa klik la ramai-ramai ❤❤❤

Wednesday, May 30, 2012

0
Komen
#Lelaki Cerca Sultan Johor Beli ‘WWW 1′ , Tengku Mahkota Johor bertitah melalui akauTwitter Baginda.

Haa klik la ramai-ramai ❤❤❤


Assalamualaikum,

semua dah tau kan sapa yang dapat bid nombor plate 'WWW 1' tu. So aku tak payah nak jelaskan lagi sebab dengan adanya bantuan blog-blog yang aku follow, banyak informassi yang aku dapat daripada blog-blog yang memaparkan pelbagai informasi semasa
(ayat tak boleh nak macam perenggan pertama karangan SPM ke -,- )



untuk keterengan lanjut , sila cekidaut berita yang aku copy siap-siap kat bawah ni, enjoisss . hehe





Umum mengetahui Sultan Johor telah memenangi dan berjaya memiliki nombor plat kenderaan “WWW 1”dengan bidaan tertinggi iaitu sebanyak RM520,000.Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar juga berjaya mendahului 9,999 pembida yang lain termasuklah Yang di-Pertuan Agong dan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam proses pembidaan.Namun, sekarang ini, timbul pula keadaan kurang enak apabila seoranglelaki telah berani mencerca Sultan Johor apabila berjaya memiliki nombor plat kenderaan “WWW 1” itu.Lelaki tersebut telah mempertikaikan dari mana sumber wang yang digunakan oleh Sultan Johor untuk membeli nombor plat itu di laman sosial Facebooknya.Malah, dia juga berani mengeluarkan kata-kata kesat mengutuk Sultan Johor dan kerabat di-Raja yang lain.“Kenapa nak beli nombor plate samapi Rm5230K pasal nak no plate WWW1.. ****h punya Sultan.. That why I hate rotal people yng guna duit cukai rakyat semata-mata nak beli benda2 x guna. no plate WWW1 buat dia masuk syurga ke? Kalo la Rm520k buat amal jariah bukak sekolah tahfiz ke.. pahala dapat berganda2.. aku ada tngok seorang yang miskin keje kuli2 susah payah kumpul duit derma tuk pembangunan sekolah tahfiz.. Moga beliau dicucuri rahmat,” tulis lelaki tersebut.


Ekoran tersebarnya status lelaki yang berani itu, Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim telah membalas balik kenyataan lelaki itu di laman Twitternya.“JOHOR Royal Family does Not take any Money from the Government. Since the time of Almarhum Sultan Ibrahim. Feel free to ask the MB or any Government officials. The money allocated to My Father and I every month as a Sultan and Tunku Mahkota is put into Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim. The purpose of these foundation (Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim)is for the Rakyat and to assist the Johor State Government. I my self, since the time I was Raja Muda, Never took 1 cent from the Government till this very Day. Its my Rakyat’s Money. So, before You Open you mouth. Do your research,” balas TMJ.Bagi penulis, apa yang dibalas oleh TMJ adalah benar dan tepat. Sebagai rakyat Malaysia tidak kiralah tinggal di negeri yang berbeza, seharusnya kita perlu untuk mempunyai rasa hormat kepada Sultan.Jadi, penggunaan kata-kata kesat untuk mencerca Sultan Johor adalah tidak wajar digunakan walaupun mempunyai rasa tidak puas hati.Justeru itu, lelaki tersebut haruslah berfikir secara ‘waras’ dan tidak perlu bertindak mengikut emosi hinggakan sanggup memuat naik status yang begitu berani mencerca Sultan Johor. -Sumber






Moral of the story : Jangan cakap main sedap mulut je . Mind Your Own Business (MYOB) (:
Kalau aku pun , dah ada banyak sangat duit , melempah-lempah apa ada hal setakat RM520k tu. ye dak ?
kbye .





Haa klik la ramai-ramai ❤❤❤

Tuesday, May 15, 2012

2
Komen
#JANGAN LUPA UNDI SAYA - BLOGGER OF THE YEAR *kemmainn*

Haa klik la ramai-ramai ❤❤❤
assalamualaikum


holaa bloggers , hollaa readers ...
kali ni aku nak mintak tolong kawan-kawan aku untuk undi aku kat SINI kehkehkeh,
kemmain kan BLOGGER OF THE YEAR . 
tujuan akU masuk ni pun suka-suka je. mana la tau kan tiba-tiba Nuffnang ke Digi ke salah kira ke atau sistem dorang jammed ke . habis semua blog yang bertanding hilang . tinggal blog aku je . so , aku tak semena-mena dah berpeluang jadik pemenang. oh, pemenang dia memang akan dapat hadiah yang sangat LUMAYAN ! *yes yess*


*Antara Hadiah yang Di Tawarkan . *jengjengjeng (letop-letop mercun)


Prizes
  • One (1) unit of MacBook Pro 13" 2.8GHz (backpack included)
  • One (1) return ticket to Tianjin via AirAsia X
  • One (1) Samsung Galaxy Y with DG Smart Plan™
  • One (1) Simple MasterCard preloaded with RM1,000 prepaid
  • RM1000 Cash Prize courtesy of Chartis Insurance

haa .. sudahh ape dah jaik . kenapa warna oren pulak nihh . 



*HOYEHHH*




*tak sangka aku sebegini sehingga sanggup mencalonkan diri dalam kategori ni*




p/s : okay bye. tutup muka . shutdown laptop .





Haa klik la ramai-ramai ❤❤❤